Klopsy z kiszonej kapusty i witamina K

Klopsy z kiszonej kapusty i witamina K

Jesteśmy świeżo po naszej pierwszej “gasto-imprezie” . Dziękujemy za wsparcie, to naprawdę budujące, że roślinne jedzonko cieszy się powodzenie. Było to nowe doświadczenia i wiele nas nauczyło. Wiemy już co lubicie, jakie dania wybieracie najchętniej. Ostatecznie dzisiaj serwujemy klopsy z kiszonej kapusty, które zrobiły furorę na festynie, nasze rewolucyjne odkrycie. Natomiast kolejna taka impreza to “VegeDay” już 6 października tego roku, na który od razu Was zapraszamy. W Mysłowickiej Szkole Podstawowej nr 6 (Zespół Szkolno- Przedszkolny nr 1) poprowadzę wykład o cukrze. Jego zamiennikach, występowaniu na etykietach popularnych produktów oraz wpływie na zdrowie. Już niedługo więcej informacji :).

Witamina K

Witamina K to ostatnia z witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, A, D i E, zostały już opisane. K występuje w roślinach najczęściej o zielonych liściach takich jak szpinak, kapusta, natka pietruszki, sałata, jarmuż, brukselka, brokuły, ale także w jabłkach, pomidorach, a nawet zielonej herbacie.

Witamina ta jest nam niezbędna do krzepnięcia krwi. Przeciwdziała krwotokom, co jest niesamowicie ważne, ważniejszej funkcji dla człowieka, żadna z witamin nie spełnia. Okazuje się, że ma również wpływ na tkankę kostną, a dokładniej poprzez tworzenie białka kostnego. Ponadto wykazuje działanie przeciwgrzybicze i przeciwbólowe, może również hamować rozwój nowotworów.

Nie stwierdzono niedoborów witaminy K, ponieważ jest ona również wytwarzana w organizmie za pośrednictwem mikroflory jelitowej. Wyjątek stanowią osoby, po silnej i wyniszczającej antybiotykoterapii. Również dlatego tak istotne jest dbanie o bakterie jelitowe. Nadmiar nie jest szkodliwy, ale należy uważać przy suplementacji, gdyż może to powodować utrudnienia w pracy wątroby.

Klopsy z kiszonej kapusty

(wegańskie, bezglutenowe)

Składniki:
300 g kapusty kiszonej młodej
150 g kaszy jaglanej
2 cebule
3 łyżki mąki z ciecierzycy
2 łyżki mąki z tapioki
szczypta soli, kurkumy, chili, ziół prowansalskich, pieprzu
pomidor
olej z pestek winogron

Przygotowanie:
Kaszę jaglaną ugotować w 450 ml wody z przyprawami, cały czas mieszając. Cebulę zeszklić na patelni, smażyć do uzyskania koloru. Dorzucić pomidora oraz mąki do kaszy i zmiksować na gładko. Dorzucić poszatkowaną kapustę i cebulkę, wymieszać i doprawić. Zwilżonymi dłońmi formować płaskie kotleciki i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Na koniec piec 40 minut w 180 stopniach C.

Bibliografia:
Nowa dieta antyrakowa- Johannes F. Coy
Dobre bakterie- Robynne Chutkan 
Dieta kontra rak- Anna Rogulska
www.ncez.pl

Dodaj komentarz

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Powiadom o