Sałatka z pieczonym batatem i soczystym granatem

Sałatka z pieczonym batatem i soczystym granatem

Mamy chyba największy i najbardziej intensywny pogrom, jeśli chodzi o infekcje, odkąd pamiętam. Zarówno w szkole jak i w przedszkolu frekwencja jest zatrważająca. Pogoda nie sprzyja utrzymaniu odporności. Czasem ciężko nie dać się infekcji. Jednak zawsze warto się przed nią bronić z całych sił!

Jak się nie dać?

Chyba nie powinnam się wypowiadać w tym temacie, gdyż dopadło i mnie, w mojej krótkiej karierze zawodowej to drugie L4, więc może nie będę siebie wykluczać tak całkiem :).

Załatwiłam się na własne życzenie, pewna, że na mnie nie ma mocnych, z treningu wracałam nie do końca wysuszona, moja głupota. Nie popełniajcie tego samego błędu, dobrze suszcie głowy oraz uszy, bo infekcje czyhają. A najlepiej zakładajcie czapki, zatoki Wam za to podziękują ;). I nie sądźcie jak ja “że nie jest, aż tak zimno”.

Właśnie wróciłam od lekarza, który klasycznie wrzucał mi antybiotyk. Stwierdzając, że to jedynie zapalenie górnych dróg oddechowych. Po moim pytaniu czy antybiotyk to konieczność spotkałam się z przeczącą odpowiedzią…

Nie wiem co jest gorsze. Czy to, że pacjenci wymuszają przepisywanie antybiotyku, czy to, że lekarze ulegają presji i zapominają o tym kto tu tak naprawdę jest specjalistą. A może to po prostu ignorancja obu stron.

Zawsze pytajcie czy antybiotyk jest konieczny! Bądźcie świadomi.

Ja tymczasem idę to wyleżeć, oczywiście wspomagam się syropem, polopiryną, tantum verde i przede wszystkim domowymi specyfikami. Moja propozycja na dziś to świeża i odżywcza sałatka z dużą ilością czosnku. Pamiętaj, że jeżeli mocno boli Cię gardło nie jedz cytrusów, gdyż tylko je podrażniają. Zamiast tego witaminę C znajdziesz na przykład w papryce i innych świeżych warzywach, jedz je najlepiej bez poddawania obróbce termicznej.

Sałatka z pieczonym batatem i soczystym granatem

(bezglutenowe, wegańskie)

Składniki:
Papryka czerwona 
Duży batat
Garść rukoli
Kawałek pora
4 ząbki czosnku
Łyżeczka oregano
Łyżeczka bazylii
Garść owoców granatu
Sos:
Łyżka syropu z agawy
Sok z 2 limonek
4 łyżki oleju lnianego 

Przygotowanie:
Batata można usmażyć lub upiec skropionego olejem w 200 stopniach C przez około 15 minut.
Wszystkie warzywa i owoce umyć, oprać. Paprykę i batata posiekać w kostkę, pora pokroić w cienkie plasterki. Ostatecznie składniki włożyć do miski, czosnek przecisnąć przez praskę, wymieszać.
Na koniec połączyć składniki na sos, polewać przed samym jedzeniem.
Smacznego!

Dodaj komentarz

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Powiadom o