Smoothie mango i banan

Smoothie mango i banan

Każdy w taką pogodę myśli jak się schłodzić, albo przynajmniej nie zagrzać gorącym obiadem. Z drugiej strony w taki ukrop człowiek niekoniecznie odczuwa apetyt. Sycące, ale lekkie koktajle to nasza odpowiedź na upalne dni. Taki koktajl jest nie tylko smaczny i wartościowy, ale też daje zastrzyk energii. Nam nie potrzebna już kawa kiedy rano gości smoothie :).

Dlaczego warto jeść mango

Mango jeż

Mango zawiera bardzo wiele rozpuszczanych włókien, a wśród nich pektyny, hemicelulozy i wiele innych. Włókna te powodują obniżenie poziomu złego cholesterolu. Wystarczy dziennie zjeść na przykład 1 mango, 80 g grochu, cebuli, marchwi i brokuł. Taka dawka zabezpiecza przed cholesterolem.

Mango to również bogactwo beta- karotenu. Barwnik ten chroni przed atakiem serca, udarem mózgu czy nowotworami. Jest również siłą napędową dla układu odpornościowego, zwalcza również wolne rodniki. Osoby z niskim poziomem beta- karotenu częściej chorują na nowotwory.

Smoothie mango i banan

Składniki:
1 warstwa:
mango
200 m mleczka kokosowego

2 warstwa:
banan
200 ml mleka roślinne (tutaj ryżowe)
pół awokado
sok z połowy cytryny

Przygotowanie:
Mango najlepiej, żeby było miękkie, a nie przejrzałe. Należy umyć je i obrać. Można obrać metodą “na jeża”. Mango przekroić wzdłuż z jednej i drugiej strony. Tak, aby nie natrafić na pestkę. Wziąć jedną taką część i ponacinać w kratkę, żeby nie przeciąć skórki. Wywrócić na drugą stronę i odrywać kwadraciki. To samo z drugą częścią. Pozostałą część z pestką obrać ze skóry i odłączyć od pestki nad miseczką, dolać mleko kokosowe i zmiksować. Wlać do szklanek.
Składniki na drugą warstwę obrać i zmiksować na gładko i wlać do szklanek. Gotowe, pić od razu 😉

Bibliografia:
Żywność twój cudowny lek, Jean Carper

Dodaj komentarz

avatar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Powiadom o